:: My gangS :: TQVM

Saturday, January 26, 2019

The Great Soulmate?

Salam and hai...
Ada cerita baru...
Jemput bace 😊😊😊

-------

Sinopsis



    Ezra Maysa tak kisah jika dia terpaksa tinggal di asrama. Dia tidak kisah walaupun digelar pelajar bermasalah. Namun dia teramat kisah apabila ada lelaki yang suka cari pasal dengannya. Terutamanya Adriy Refhan, antara pelajar 'top' di sekolah.
    
    "1st day sekolah dah dua kali buat hal... Esok nak buat apa lagi? Lari dari asrama?" -  Adriy Refhan
    
    "Cakap tu elok sikit boleh tak? Aku datang sini minum air je kut." - Ezra Maysa
    
    Walaupun begitu ada juga ikhlas menghulurkan salam persahabatan.
    
    "Kau tak sama macam perempuan lain May." -    Lufi Azraf
    
    Namun tak semua pihak senang hati dengan situasi tersebut. Ada saja yang irihati.
    
    "Apa yang special sangat dengan perempuan tu? Semua lelaki hot kat sekolah ni sibuk nak rapat dengan dia." - Fetty Adriana
    
    Dalam umur yang masih muda, darah masih panas membara, ada saja kejadian yang mungkin 'lari' dari laluan biasa.Jadi siapakah yang patut dipersalahkan di dalam hal ini?
    
    "Kau tak dengar ke yang mama aku dah awal-awal chop kau untuk aku?" - Adriy Refhan
    
    "Kau ingat aku ni makanan nak main chop-chop bagai? - Ezra Maysa
    
    Jadi apakah pengakhiran kisah Ezra Maysa dan Adriy Refhan? Dan bagaimana pula dengan kisah Lufi Azraf yang tiba-tiba saja meluah isi hati?


    **



    BAB 1

    January 2001..

    “CARI siapa?” Aku menyoal kepada seorang budak perempuan berkulit sawo matang yang berada di tepi tingkap. Aku kerling nama di teg nama. Nazihah. Tak kenal pun. Mungkin budak kelas lain yang ditakdirkan masuk ke kelas satu.
    “Syazrina ada?” Aku jengukkan sedikit kepala ke kelas 4 AM 1 itu. Tak ramai pun orang. Padahal belum lagi waktu rehat. Dia orang semua pergi mana? Takkan dah pergi melantak kut? Macam tak logik je!
    “Nayli Syazrina ke?” Soal Nazihah lagi. Dahinya sedikit berkerut. Mungkin sedang mengingati nama pelajar sekelasnya.
    “Aah… Dia ada tak?” Aku kembali menyoal. Nazihah pandang aku sedikit pelik. Aku menaikkan sebelah kening. Kenapa dengan dia ni?
    “Dia tak ada… Minggu lepas dia dah pindah masuk sekolah lain.”
    “What?” Aku jatuh rahang. Tak berkelip mata pandang Nazihah. Biar betul budak ni?
    “Syazrina dengan separuh budak kelas kami dah pindah minggu lepas… Sekolah apa tu…. Haa, sekolah baru yang dekat dengan bukit tu.” Sambung Nazihah nampak tenang. Aku dah tak tahu nak cakap apa. Speechless terus!
    Tanpa sebarang kata aku terus melangkah longlai ke kelas. Syazrina atau nama penuhnya Nayli Syazrina ialah sepupu aku paling rapat. Dari sejak kecil lagi aku memang berdua saja dengan dia. Lagi-lagi kami sebaya. Semua benda nak sama. Baju raya nak sama, kasut, beg dan pelbagai lagi benda lain. Pendek kata sampai sekolah pun nak sama.
    Kecewa. Itulah yang dapat aku rasakan ketika ini. Sampai hati kau Syaz. Takkan tak beritahu aku langsung nak pindah. Tahulah masa PMR hari tu kau dapat 6A. Tiba-tiba aku rasa nak menangis. Aku menyambung langkah lemah ke kelas tiga. Kelas perdagangan. Kelas yang paling aku benci untuk ketika ini.

    SUBJEK Bahasa Arab Tinggi itu langsung aku tak peduli walau menceceh Ustazah Aminah bercakap di depan. Aku pandang buku teks bahasa Arab dengan langsung tak ada nafsu. Huruf-huruf yang langsung tak ada tanda baris itu aku kerling buat tak nampak. Tak ada mood!
    “Saya bagi lima belas minit untuk awak selesaikan soalan nombor dua tu.” Kedengaran lagi suara Ustazah Aminah di depan kelas. Aku ambil pensel dan hanya tick soalan kedua yang memerlukan aku untuk letak tanda baris itu.
    Sempat aku pandang keliling kelas, semua nampak khusyuk menjawab soalan. Mungkin aku sahaja yang langsung tak ambil kisah. Aku akui yang Bahasa Arab aku teruk masa PMR. Hanya dapat C sebab aku tak dapat nak jawab bahagian karangan. Itu pun main hentam saja campur English. Tak logik kan?
    Aku tahu semua itu salah aku. Masa waktu Bahasa Arab je, aku bantai tidur. Sudahlah tempat duduk kat belakang sekali. Kelas pulak terlalu ramai pelajar. Empat puluh orang lebih. Memang tak terkawal lah biarpun aku duduk kelas depan. Lagi-lagi Ustaz yang mengajar tu jenis tak kisah. Memang separuh jugaklah kawan sekelasku ke laut dalam keputusannya. Sekali lagi aku teringat kisah setahun lepas.
    “Ezra Maysa!” Aku tersentak bila nama aku dipanggil. Terkulat-kulat aku memandang Ustazah Aminah. Haila kantoi berangan!
    “Berangan sampai mana dah?” Soalan perlian dari Ustazah Aminah itu buatkan hampir seluruh pelajar sekelasku ketawa. Aku gigit bibir. Sungguh aku tak ada mood nak belajar. Mak, May nak tukar sekolah boleh tak? May tak nak dah sekolah kat sini!
    “Nanti awak jawab soalan nombor dua kat depan.” Aku mengeluh perlahan. Rasa nak bertempik kuat-kuat. Bencilah macam ni!

    SUDAH hampir sebulan berlalu selepas kes Syaz pergi tukar sekolah lain. Aku pergi sekolah macam biasa walaupun hati langsung tak ada kat situ. Kadang-kadang aku ponteng kelas dan ikut geng bas sekolah melepak kat pekan. Sungguh aku memang rasa nak sangat tukar sekolah baru. Hampir separuh kawan rapat yang menjadi tempat aku bergelak ketawa sudah tiada lagi kat situ. Seketika aku mengeluh lemah. Apa aku nak buat ni? Aku tak tahu nak bagi alasan apa kat mak dengan ayah untuk tukar sekolah.
    Tengah hari itu Cikgu Zaiton masuk ke kelas kami dengan kertas putih di tangan. Aku mula memandang dengan tertanya-tanya. Cikgu Zaiton adalah cikgu yang mengajar subjek Bahasa Melayu. Sekaligus merangkap cikgu kelas aku.
    “Awak semua jangan frust… Tak dapat tawaran kat mana-mana, tak semestinya tak boleh berjaya.” Cikgu Zaiton seakan memujuk. Aku hanya buat muka endah tak endah.
    “Ni saya ada bawakan borang untuk sekolah vokasional… Siapa yang berminat boleh ambil.” Cikgu Zaiton mula mengedarkan borang kepada ketua kelas.
    Aku menaikkan sedikit kening? Sekolah vokasional? Yang kemahiran tu kan? Kenapa aku rasa macam 'lemah' sangat? Sekolah tu kan untuk pelajar yang biasanya tak boleh ‘ngam’ dengan subjek biasa. Yang ramai pergi pun kebanyakan dapat D dan E. Sebab itu mereka pilih bahagian kemahiran. Lainlah sekolah teknik. Adalah jugak class sikit walaupun tak setanding dengan MRSM!
    Walaupun begitu aku tetap menyambut helaian borang yang dihulurkan. Mata terus memandang sekilas. Sekolah teknik tak ada ambil 2nd Intake ke? Tak silap aku, rasa macam ada. Tapi kenapa macam senyap je. Ke aku yang memang dah bosan gila kat sini sampai rasa masa berlalu begitu lambat?
    “Yang berminat boleh try apply… Esok hantar balik kat saya.” Pesan Cikgu Zaiton setelah melabuhkan duduk di kerusi.
    “Nak apply ke?” Soalku sambil mengerling lagi borang di tangan. Tapi keputusan PMR aku 4A, 3B dan 2C. Tak ada satu pun subjek aku failed. Yang dapat C hanya Bahasa Arab dengan Geografi. Rasa macam tak kena je!

    AKU mengambil remote tv untuk mengubah siaran. Apa hal sinetron Indonesia pulak ni? Cepat-cepat aku menukar ke siaran lain. Namun perhatianku pada tv sedikit terganggu apabila kedengaran bunyi kaki melangkah masuk ke dalam kedai. Dari ekor mataku aku sempat melihat seorang lelaki menuju ke peti ais yang bercermin lutsinar.
    Sebenarnya hari ini hari cuti. Dan aku seperti biasa akan menolong emakku untuk menjaga kedai runcit miliknya. Kata emak, dia nak berehat seketika. Lagipun dah mula masuk waktu tengah hari. Jadi emak akan mula sibuk di dapur untuk memasak.
    “Berapa?” Soal lelaki yang mungkin sebaya denganku baru saja ke meja kaunter. Satu botol minuman jenama Lipton diletakkan ke meja. Bau minyak wangi mahal mula mencucuk hidung. Amboi berapa kati minyak wangi dia pakai ni?
    Saat aku mengangkat muka, aku terkaku untuk lima saat. Handsome-nya… Sudahlah buat rambut ala-ala hero drama Korea petang-petang tu. Tiba-tiba rasa macam jatuh hati. Ah May, gedik eh kau!
    “Err… 2.50.” Aku sedikit teragak sedikit menjawab. Haila May, tiba-tiba je kan jadi gagap!
    Aku nampak dia menyeluk poket untuk mengeluarkan wallet miliknya. Not RM50 itu mula ditarik keluar. Seketika terus dihulurkan kepadaku.
    “Emm tak ada duit kecik ke?” Aku bertanya sopan. Acece kau May!
    “Tak ada… Yang ni je ada.” Suaranya kedengaran mendatar. Cis, mentang-mentang aku jaga kedai je kut. Buat jawab nak tak nak je!
    “Takpelah.” Aku sambut huluran not biru dari tangannya. Zap! Terkena hujung jariku dengan tangannya. Cepat-cepat dia tarik tangannya ke bawah. Ek ele! Macamlah aku nak sangat sentuh tangan dia tu. Tersentuh okay bukannya sengaja pun!
    Cepat-cepat aku mengira duit baki untuk dipulangkan. Apabila sudah cukup wang di tangan aku terus hulur tanganku ke depan. Dan saat itu aku perasan sedikit matanya merenungku. Dah kenapa pulak ni? Walaupun begitu hati aku pulak yang berdebar-debar dengan renungan tajam dari matanya itu.
    Dia terus saja pergi selepas menyambut wang yang dipulangkan kepadaku. Aku menjengukkan sedikit kepala. Rasanya dia bukanlah dari kawasan yang aku tinggal. Mungkin orang luar kut! Bunyi enjin kereta menderum laju itu aku pandang sekilas. Sah! Memang orang luar. Tak pernah pulak aku nampak kereta semewah itu sepanjang aku tinggal di sini.
    Aku bangkit dari kerusi dan berjalan menuju ke depan kaunter. Pinggang digerakkan ke kiri dan ke kanan untuk membetulkan sendi yang sudah lenguh. Sudah hampir empat jam aku tercongok menjaga kaunter tersebut. Perut pun dah mula rasa lapar.
    “Ma…Eh?” Aku tidak jadi untuk memanggil emakku apabila ternampak sesuatu di lantai. Pantas tanganku mengambil sekeping kertas bersaiz empat sama.
    “Macam gambar orang je?” Bisikku perlahan lalu menterbalikkan kertas tersebut. Serentak mataku terbuntang luas. Kenapa gambar aku boleh ada kat sini?
    Gambar berukuran gambar passport itu tak silap aku ambil masa mahu buat kad pengenalan empat tahun lepas. Beberapa bulan sebelum UPSR. Waktu itu memang aku free hair. Dan yang peliknya macam mana pula boleh ada kat lantai ni? Tercicir ke? Rasanya gambar ni dah tak ada dalam simpananku. Misteri betul!

    ------

    note : boleh baca jugak di wattpad

    https://www.wattpad.com/686975148-the-great-soulmate-tgs-1

    @ type zura asyfar wattpad

    9 comments:

    عبده العمراوى said...



    شركة تنظيف منازل بصفوى
    شركة مكافحة النمل الابيض بالقطيف

    gomaa elsayed said...


    شركة تاج لتنظيف المنازل بالدمام 0551844053 وتسليك المجارى وتنظيف البيارات وتنظيف المجالس
    والكنب وتنظيف المفروشات وكافة الخدمات المنزلية المتعلقة بتنظيف المنزل


    شركة تسليك مجارى بالدمام
    شركة تنظيف منازل بالدمام
    شركة جلى بلاط ورخام وسيراميك بالدمام
    شركة تنظيف مجالس بالدمام
    شركة تنظيف مساجد بالدمام والخبر
    شركة تنظيف شقق بالدمام
    شركة تنظيف خزانات بالدمام
    شركة تنظيف واجهات زجاج بالدمام
    شركة تنظيف فلل بالدمام
    شركة تنظيف سجاد بالدمام


    محمد على said...

    شركة تنظيف بالخرج
    شركة تنظيف منازل بالخرج
    شركة تنظيف شقق بالخرج
    شركة تنظيف فلل بالخرج
    شركة تنظيف موكيت بالخرج
    شركة تنظيف مجالس بالخرج
    شركة تنظيف مساجد بالخرج
    شركة تنظيف خزانات بالخرج
    شركة رش مبيدات بالخرج

    kayan web said...


    شركة تنظيف فلل بالرياض Perfect cleaning and cleaning of the villa's rooms and the use of a vacuum cleaner to remove dust and soil.شركة تنظيف بالرياض The beauty and cleanliness of the place gives the use of steam cleaning machines that remove stains accurately and quickly and are used to clean canes and boards.
    شركة تنظيف بالخرج Carpets, carpets and ceramics. If you are unable to execute these tips from شركة تنظيف منازل بالخرج .
    شركة مكافحة الحمام بالرياض We provide you with a range of tips that prevent the nesting of the bathroom on the surface of your home you clean the surface and balconies from the remnants of the grain and clean it from waste and used furniture
    شركة تنظيف منازل بالمدينة المنورة We have the ability to make your home an oasis of cleanliness and beauty. We have a dedicated team to clean every part of your home, but we are keen to provide important tips to keep your house clean for as long as possible. شركة تنظيف بالمدينة المنورة Use a vacuum cleaner to get rid of accumulated dust on a daily basis. Cleaning the glass home facades provides a perfect look for the home Provide you with a great service in cleaning your house if you can not do this hard work and effort شركة نقل عفش بالمدينة المنورة .
    شركة تنظيف بينبع Provide you with a distinctive service in all types of private cleaning Carpet carpet cleaning using the steam cleaning machine makes it clean and fully sterile.
    شركة نقل اثاث بينبع It is an ideal choice to carry out your home furniture without any effort or hardship. But if you want to do it yourself, arrange the clothing bags for your family so that you can remove the tires and wooden rooms easily. Transportation. Many things you can do .
    شركة تنظيف منازل بمكة It is the best choice for you to clean the perfect parts of your home - Carpet cleaning and carpeting the best types of steam cleaning machines or sent to Cleaning and cleaning of beds and boards and putting mattresses on them to prevent the accumulation of dust and stains on them You must use high quality detergents to ensure high quality cleaning of all the items and parts of your home You need a daily cleaning of the kitchen and bathrooms to give a recovery and confidence in the cleanliness of the whole house شركة تنظيف خزانات بمكة Able to clean your home without bothering you or get tired at great cheap prices.
    Visit our website
    https://www.allsaad.com/

    kayan web said...



    شركة تنظيف بالمدينة المنورة Is one of the best companies currently located in Al Madinah Al Munawwarah, Saudi Arabia. Since the company started its activities more than twenty years ago, it has endeavored to develop all its services and made sure to provide the best service at the highest level of quality in cleaning and disinfection at the lowest prices possible. The company believes that the company's employment is a mirror that reflects the efficiency of the company that boasts of it. The worker must be confident and credible to provide the customer with everything he can provide. JAL cleaning and sterilization found in شركة تنظيف منازل بالمدينة المنورة .
    شركة نقل اثاث بالمدينة المنورة Providing customers with transportation services of furniture and furniture and storage of furniture using the latest methods and methods and modern techniques and trained workers and freight cars specially equipped to transport furniture and clothes to anywhere inside or outside Medina, customers often need a city to transfer furniture to move furniture from their offices or homes Or their companies to new places but are afraid of their loss of damage or loss, but our company guarantees its customers to complete the transfer process safely and safely without being exposed to any piece of fracture or loss as the company provides a service to lift and download furniture using a hydraulic winch The only available within شركة نقل عفش بالمدينة المنورة .
    شركة تنظيف بينبع The company's services include all kinds of services needed by customers such as house cleaning services, apartments, cleaning services for ground and upper water tanks, cleaning of palaces and cleaning services for hotels, residential complexes, mosques, parks, facilities and others. Types of Services The main governmental and private bodies cooperated with the cleaning company in Yanbu. Our company has provided them with the most complete image that has impressed them and increased their confidence in the skill and efficiency of our company and its employees. P safe and effective when providing various cleaning services such detergents, but inside there is no شركة تنظيف منازل بينبع .
    شركة نقل اثاث بينبع Is one of the largest furniture transport companies in the city of Yanbu, which is known for providing services at the highest level and the company always offers offers and discounts and wonderful offers on the cost of services and this is what surprises customers and make them always put them the only choice for them, we have a professional team of carpenters who oversee the distinguished operations Dismantling and installing furniture and repair and maintenance of any fractures, as the company has workers polishing furniture and wooden furniture with effective polishes to remove the dirt from the layers of paint and make the furniture bright shiny like new, after the completion of cleaning the workers of evil Of furniture with materials encapsulates the strength and durability to protect the furniture from the external shocks or natural factors such materials are available only from within شركة نقل عفش بينبع
    Visit our website
    https://fajr-sate3.com/

    kayan web said...


    The task of moving a catcher needs to rely on شركة نقل عفش بالمدينة المنورة It is specialized and has a long history in this field, helping it to carry out the task of transporting the baggage without causing any problems. Among the precautions taken by the company during transport of the luggage are the following: High-quality packaging materials to ensure that no problems are encountered during transport, the luggage is loaded into the car very carefully so as not to be subject to any problems during transportation. The luggage is re-connected to the place where it is transported and the packaging that is placed on the pallet is removed. During transportation. , All the transferred items are written to make sure that there is no defect in the piece, therefore you will ensure the transfer of the baggage without being exposed to any problems during transportation, شركة نقل اثاث بالمدينة المنورة .
    Is characterized by شركة تنظيف بالمدينة المنورة With the experience and efficiency in the task of cleaning, as it uses the best equipment and the latest in addition to many aspects that focus on them to ensure that the cleaning is done to the fullest, and the most important things that you find in the fast service company and nowhere else find the following: It depends on the best detergents that can eliminate stains and smears, follow a certain system in the cleaning task; for this reason it ensures that it reaches the best results, depends on the latest methods such as steam cleaning method which proved its efficiency in the cleaning work, During which to eliminate all germs and The bacteria that are present in the place and maintain the health of the present, possess the best specialized perfumes that you can only find شركة نظافة بالمدينة المنورة.
    that شركة تخزين اثاث بالمدينة المنورة It can store any quantity of furniture even if it is huge. This is because the company owns large warehouses divided into many sections. It packs and puts furniture in cars and is transported to the stores equipped with the highest level and has the latest means of monitoring. شركة تخزين عفش بالمدينة المنورة You will get satisfactory results without having to pay a lot of money in return
    Be aware شركة تنظيف بينبع Cleaning works require the latest equipment for cleaning and the best detergents. This is what it provides to its customers. Therefore, it ensures the results. The company can clean any place, Will t D have شركة نظافة بينبع Discounts and offers can not be found elsewhere
    The task of moving furniture from one place to another can not be done by anything, but it must rely on a specialized company such as شركة نقل اثاث بينبع ، As it will provide you with assurance that the furniture transfer works will be done well and will not be exposed any piece of the pieces to any problems during the transfer of furniture. In addition, it will carry out a comprehensive inspection of all parts before and before the transfer. The best packaging tools are used in this task. you only have to communicate with شركة نقل عفش بينبع .
    Visit our website
    https://www.zeenclean.com/
    خدمات تنظيف

    kayan web said...


    Welcome to the official website of our company to clean apartments, houses, villas and shops in Saudi Arabia This is because we are the best home services company at the moment and by the testimony of our valued customers, the workers who work in the company have a very high experience in the field of cleaning in general, as well as we will give you cleanliness of the highest quality and the lowest prices with the testimony of customers, our goal is to satisfy our customers to the highest degree possible and thanks to God always First of all, thanks to the workers and technicians, we were able to satisfy all the customers who contracted with the company and contacted them, because we specialize in cleaning, sewerage and transport of luggage just contact us and you will notice that your house as if it is completely new from the intensity of cleanliness.
    شركة الصفرات للتنظيف بالرياض
    شركة الصفرات لتنظيف الخزانات بالرياض
    شركة الصفرات لمكافحة الحشرات بالرياض
    شركة الصفرات لنقل الاثاث بالرياض
    شركة الصفرات لكشف التسربات بالرياض
    شركة تنظيف بالمدينة المنورة
    شركة تنظيف بينبع
    https://www.cleanriyadh.com/

    kayan web said...


    شركة الصفرات للتنظيف بالرياض
    شركة الصفرات لتنظيف الخزانات بالرياض
    شركة الصفرات لمكافحة الحشرات بالرياض
    شركة الصفرات لنقل الاثاث بالرياض
    شركة الصفرات لكشف التسربات بالرياض
    https://www.beat-elkhibra.com/

    kayan web said...

    شركة نقل عفش بالمدينة المنورة
    نقل عفش بالمدينة المنورة
    شركة نقل اثاث بالمدينة المنورة
    https://www.vipfurnituremoving.com