:: My gangS :: TQVM

Thursday, February 17, 2011

My Little Shark-12



Episode-12







Sejam selepas pemergian Ayeem @ 10-00 am.....



Titt! Titt!

Aku yang tengah menekup muka ke lutut tersentak bila mendengar bunyi mesej masuk. Pantas tangan menyapu sisa-sisa air mata yang berbaki di pipi. Tangan kanan menyeluk poket seluar. Blackberry hitam dikeluarkan. Mesej dari Syiffa.

-babe, x g kelas ke?

+x kot. Ada hal sket..

-takper la cm tu..

+ok, ape2 hal, nnt roger2 ok..

-no biggie J

Takkan aku nak bagitau Syiffa kot pasal Ayeem dah tinggalkan aku? Biar je la dulu hal ni. Kalau dah teruk sangat baru la akubagitau dia. Tapi Qash, kau nak buat apa sekarang ni? Takkan kau redha je Ayeem tinggalkan kau macam tu je?

Aku menggeleng-geleng kepala tanda tak bersetuju. Aku mesti buat sesuatu untuk cari Ayeem. Kalau dia dah tak nak berbaik dengan aku pun, at least biarla aku dapat memohon kemaafan dari dia. Aku tak sanggup lagi nak tambah dosa yang sedia ada.

Tapi kalau aku call dia sekarang ni mesti dia tak nak angkat, so aku patut cari dia je sekarang ni. Yeah, aku mesti cari dia. Tak kisahla kalau kena cari sampai hujung dunia pun. Qash, kau kena ingat. Kemaafan dari seorang suami tu penting untuk kau sekarang. Takkan kau sengaja nak menempah tiket ke neraka?

Laju je kaki aku melangkah masuk ke rumah. Setelah mengambil beberapa barang penting, aku keluar rumah dengan tergesa-gesa. Nanti je la aku bagitau papa dengan mama. Aku tak nak diaorang tau pasal hal Ayeem keluar dari rumah ni, mesti diaorang sedih kalau dapat tau hal ni. And aku lagi la sedih sekarang ni.

Tapi Qash, kau kena kuat and tabah untuk hadapi semua ni. Cukupla dua tahun dulu kau biarje hidup kau menderita sebab Ayeem tinggalkan kau, takkan kau nak ulang lagi kesilapan lama tu? Sekurang-kurangnya kau jangan biar papa dengan mama terseksa lagi tengok kau bersedih dulu. Kau kena bawak balik ‘anak kesayangan’ diaorang tu.







Kad kredit platinum Ayeem aku letak atas dashboard kereta. Seolah-olah ternampak-nampak bayangan Ayeem kat situ. Tapi Qash, kat mana kau nak cari Ayeem? Dia bukannya bagitau pun nak pergi mana? Aku menepuk dahi.

Hah, dia pergi kat banglo yang baru dia beli kot? Aku mula mengukir senyum. Ayeem, tunggu aku kat situ tau! Pantas kaki menekan pedal minyak menuju ke taman perumahan elit tu.

Setelah setengah jam mengharungi kesesakan lalu-lintas yang menyakitkan hati, sampai jugak aku ke banglo tu. Cermin tingkap aku turunkan, tetapi kelibat kereta Ayeem tak ada pun kat garaj. Banglo pun nampak macam sunyi sepi je tanpa penghuni. Adoyai, Ayeem pergi mana ni?

Setelah hampir sepuluh minit aku meninjau-ninjau keadaan banglo tu dari luar pagar, aku ambil keputusan untuk pergi saja dari situ. Memang sah Ayeem tak datang situ sebab pintu pagar pun berkunci and tak ada kesan tayar masuk pun kat jalan masuk ke banglo Ayeem tu.

Aku kembali meneruskan perjalanan sambil memikirkan ke mana Ayeem akan pergi. Hanya suara radio yang menemankan keadaan sunyi dalam kereta. Ala Qash, kau dah biasa dengan suasana sunyi macam ni. Boleh dibilang beberapa kali je kau naik kereta dengan Ayeem. Biasa kau lebih suka drive sendiri je nak pergi mana-mana. Aku tersenyum tawar sendiri.

Aku menekan butang untuk mencari channel Hot Fm. Kedengaran lagu Mariah Carey- Without You berkumandang.



No I can’t forget this evening
Or your face as you were leaving
But I guess that’s just the way
The story goes

You always smile but in your eyes
Your sorrow shows
Yes it shows

No I can’t forget tomorrow
When I think of all my sorrow
When I had you there
But then I let you go
And now it’s only fair
That I should let you know What you should know

I can’t live
If living is without you
I can’t live
I can’t give anymore
I can’t live
If living is without you
I can’t give
I can’t give anymore

Well I can’t forget this evening
Or your face as you were leaving
But I guess that’s just the way
The story goes
You always smile but in your eyes
Your sorrow shows
Yes it shows

I can’t live
If living is without you
I can’t live
I can’t give any more
I can’t live
If living is without you
I can’t give I can’t give anymore



Ayeem, aku memang sedih sangat sebab kau tinggalkan aku. Tapi aku tetap nak cari kau jugak walau macam mana sekali pun. Aku tak sanggup kehilangan kau lagi. Aku dah menyesal dengan perbuatan dan dendam aku tu. Aku sapu air mata yang kembali mengalir dengan tangan.



~ Flashback 5 tahun lalu ~




“honey, nanti lepas PMR kita apply masuk sekolah asrama sama-sama tau”

Aku berkerut kening memandang Ayeem.

“why?”

“sebab saya tak nak kita berpisah. Berpisah dua minggu masa kita cuti penggal hari tu pun saya dah tak tahan tanggung rindu”

Aku sedikit tergelak dengan kata-kata Ayeem tu. Dia memuncungkan mulut. Merajuk la tu.

“bee, burukla muka kalau merajuk. Dah tak hensem dah”

Aku mencubit sedikit pipinya. Dia langsung tak memandang aku. Haila, manja betul. Pantang je kena perli sikit dah mula buat muka.

“yelah-yelah. Nanti kita apply sama-sama k”

Aku membuat janji. Tangan Ayeem aku pegang. Dia mula tersenyum. Comel je.

“janji tau”

“yer, saya janji”

Jari kelingking kami bertaut tanda janji terpatri. Dan kami masing-masing tergelak.

“and lepas habis SPM pun nanti kita apply masuk kolej sama-sama tau”

Ayeem menyambung lagi. Aku hanya tersenyum melihat dia bercakap.

“ala, boring la kalau asyik mengadap muka awak je”

Aku cuba mengusik. Ayeem pandang aku dengan riak muka sedih.

“sampai hati awak, tak sayang saya ke?”

“tak”

Aku tahan senyum.

“betul ni?”

“betulla”

“ok, fine. Nanti awak masukla kolej sorang-sorang. Biar je saya kat sini”

Ayeem dah mula berdiri. Tapi cepatje aku tarik tangan dia. Dia kembali duduk.

“bee, kita PMR tak lepas lagi, dah macam-macam awak angankan. Saya takut nanti semua tu tak jadi kenyataan je”

Ayeem berpaling menghadap aku. Tangan dia memegang erat tangan aku.

“tak, semua tu kena jadi kenyataan. Saya tak nak berpisah ngan awak. Saya tak sanggup”

“kalau kita berpisah jugak macam mana?”

Aku mengujinya.

“tak, awak tak boleh berpisah dengan saya. Saya nak ikat awak kuat-kuat”

Aku tergelak dengan kata-kata Ayeem tu. Serius betul cakap macam tu walau umur baru je masuk lima belas tahun.

“ikat macam mana tu?”

Aku mengjungkit kening tanda tak faham.

“kita kawin la”

Selamba je keluar ayat tu dari mulut dia. Umur baru lima belas tahun dah cakap pasal hal kawin bagai. Haila, budak zaman sekarang.

“hello cik abang, umur kita ni berapa kalau nak kawin?”

“biar la. Saya nak kawin jugak ngan awak”

“tak nak la saya”

“kenapa?”

“saja”

“tak boleh, awak tetap kena kawin jugak ngan saya”

“belum kawin dah ada gaya Hitler. Tak nakla”

Aku pulak buat reaksi merajuk.

“ok-ok. Tak nak paksa dah”

Ayeem senyum pandang aku. Aku balas senyum dia sambil mengenyit mata.

“tapi kan saya takut kita berpisah je nanti”

Ayeem mula membangkitkan perkara tu. Tadi yakin sangat macam tak akan berpisah. Entah kenapa aku pun rasa macam tak sedap hati dengan kata-kata Ayeem tadi.

“saya akan sedih tau kalau awak tinggalkan saya”

Hilang terus senyum aku.

“saya janji takkan tinggalkan awak Qash”

“saya pun tapi saya akan berdendam kalau awak tinggalkan saya, Ayeem”

“ada-ada aje awak ni. Takkanla sampai nak berdendam kot”

Ayeem tergelak. Mungkin dia ingat kata-kata aku tu tak serius agaknya. Aku hanya senyum pandang muka comel dia tu.




~ End of Flashback ~




Sreett!!!

Aku menekan brek kereta sehingga berdecit bunyi tayar yang tergeser dengan jalan tar. Hampir je dahi aku terhantuk pada tereng kereta. Aku beristighfar banyak-banyak dalam hati. Macam nak luruh je jantung aku, nasib tak berlanggar je dengan kereta kat depan.

Aku turunkan cermin tingkap kereta dan nampak ramai orang yang mengerumuni sesuatu dalam jarak tak sampai 50 meter kat depan kereta aku. Ada orang kemalangan ke? Macam mana nak jalan ni kalau jalan dah penuh sesak dengan kenderaan yang berhenti? Nak tak nak terpaksa aku memarkir kereta di bahu jalan.

Aku keluar kereta dan berjalan menuju ke arah orang ramai. Suasana bising sekali dengan ramai orang yang menjerit bercampur bercakap. Kedengaran jugak bunyi siren ambulans yang bari datang.

Sampai je aku kat tempat kejadian, mata aku tertancap pada sebuah kereta putih yang remuk kat tengah jalan. Bertembung dengan van agaknya sebab nampak van hitam berada dalam keadaan terbalik kat atas divider jalan. Tapi aku tak nampak mana-mana mangsa kemalangan ni. Dah dibawak pergi ke hospital kot?

Aku cuba mencelah kat orang ramai yang berkerumun. Bila sampai betul-betul dekat dengan kereta putih tu, tiba-tiba aku rasa tak sedap hati. Plat besi Honda Civic Type-R yang hampir tertanggal tu buat aku rasa macam nak terhenti nafas. Bukannya ni kereta Ayeem ke?




p/s : fuhh lega rasanya dapat siap jugak taip walau dah pukul 2.30 pagi..anyway plz komen yer :D



19 comments:

Anonymous said...

waaaaaaaaaaa..dpt jd 1st reader...=)
btw jgn la pe2 jd kt ayeem...x mo xmo xmo...huhu

zura asyfar addy rifqhiey said...

anonymous : congrate cz jd 1st reader n 1st commentor :)

~ kite pon tak nak jd ape2 kat Ayeem :)

SyahirahSaity said...

wawawawawawawa ! >.< mintak2 jangan jadi apa2 kat ayeem tu kalau tak mau sawan si qash tu,,

liyana said...

oooo..cm 2 cite lme diorng
nape ayeem tnggl an qash dlu ek?
*hish..pe jd kt ayeem ni..
xsnng ddk plk kite..
kak...smbung2

srikandi said...

suspen...suspen

S. said...

jangan mati!!!!!!!!!!Ayeeemmm,,,be strong!!

zura asyfar addy rifqhiey said...

miss syasya : kalau jd ape2 kt ayeem ngn sis sekali yg sawan..hehe

liyana : ayeem tpakse pindah ikut family dia sebab tu terputus hbgn..

srikandi : suspen jugak yer? :)

awin : hope so :)

mady and yana said...

ayeeem ker?tak kanlah ayeem..:((

zura asyfar addy rifqhiey said...

mady + yana : hope bkn ayeem jugak ni :(

SyahirahSaity said...

hohohoho kalau sis sekali sawan,, habis~ xD

fallenmoon ( Liya Zafrina ) said...

Tak mau Ayeem accident!!!!! :(

zura asyfar addy rifqhiey said...

miss syasya : kalau sis sawan abesla cite ni tak updated..hehe :)

moon : sis tak nak jugak Ayeem xcident..

zura asyfar addy rifqhiey said...

miss syasya : abesla kalau sis sawan, tak updated la cite ni..hehe

moon : sis tak nak jugak ayeem xcident..

si.tudung.ungu said...

Ayeemmm~~ huhuuu~ don't leave me.. eh? salah... don't leave Qash alone! huuu~

zura asyfar addy rifqhiey said...

kiwi : hehe..Ayeem don't leave you, he leaving qash only :P

tiekqa fhea said...

ayeem? bukan! ayeem? bukan! kak zura, tak sbr tggu next n3! :) suspen gile nak tau..

farah manaf said...

bestnye...smbung cepat2 ye..hehe

Anonymous said...

best ceta ni ;) cepatla sambung ceta ni.apa da jd kat ayeem tu??

zura asyfar addy rifqhiey said...

tiekqafhea : sbr2..sis pon hrp ayeem ok2 je :D

farah manaf : thanks..ok2 :)

anonymous : thanks :)..ok..tgu next chapter k..hehe