:: My gangS :: TQVM

Thursday, December 22, 2011

SPECIAL ENTRY SSiD ♥ ♥ ♥ HAIRUL AZREEN













p/S  :  special entry tuk followers n readers semua...hehe...myb korang perasan kn zura dh letak header kt blog tu..yerlah dulu org asyik tny nape blog takde header..hehe..sbnrnye tak pandai pun nk wat header ni..pg2 buta semalam br lah try google..n satu lg org asyik tnye sape watak Firash a.k.a Chad dlm SSiD..oklah yg tak tahu lagi dia adalah HAIRUL AZREEN IDRIS a.k.a pelakon marhabbah delaila..terbaru dlm citer dingin lavenda..

~ sebb ape berani letak gmbr dia kt blog? sebb mgu lepas ade sorang members (arelin- co admin ) terajak dia masuk grup our love..agak kecoh jap...sbb zura terfriend dengan hairul fake punye...grr..


~Geram gak mase tu.. hairul pulak cakap dia just ade satu je akaun fb...then dia mtk link grup...dhla grup secret so mmg takleh masuk lah..last2 dia add friend ngn zura br lah leh masukkan dia kt grup tu...mmg lame dh nk ajak tp sbb yerlah artis takkan nk masuk grup biase2 ni kan..so citer tu abes kt situ..then smlm ade yg tolong wat kaver hairul tu ngn heliza (shiqa - co admin)..then zura letak wat DP kt fb..n kt time line...hehe..

~tak sangka pulak si hairul ni dtg puji gmbr tu..kalau dia marah abeslah....hehe...tu yg berani letak dlm blog tu...takut gak dia marah..hehe...then hr ni dia baek hati nye datang jengah grup siap duk komen2 n post his pic mase dia datang kerteh hr ni (rugi lah takleh jumpe sbb dekat sgt dh)...n tak tahannya dia nk novel SSiD sebijik sbb amik pic sebagai watak utama  dlm SSiD...adesss...insyaallah :)


~ buat  HAIRUL AZREEN IDRIS ; Thank you so much sebab sudi penuhi permintaan members2 grup our love tu semua...awak sangat COOL okay (pujian ni sebab gmbr tu takde pun kt ur FB n PAGES)...tak kisahlah pic tu tak mandi pun (sy tahu awak tipu...takkan tak mandi tapi amik gambar sambil pegang cek RM200 ribu kut)...hehe..


~ so disebabkan hal2 kt atas ni, zura jd baik hati nk bg teaser ni kt korang..grup members pun dh cecah 500hr ni..n sorry kalau terexcited pasal ni...part ni takde dlm p2u sebb dh dekat bab tengah agaknye....enjoy :DDD





**********


TERKEJUT SAKAN Syaf ketika dia mula terjaga itu. Tangan Firash yang masih kemas berlingkar di pinggangnya itu direnung seketika. Fikirannya mula memikirkan tentang bagaimana dia boleh berada di dalam bilik sedangkan kalau tidak silapnya semalam, dia sedang berbaring di sofa di ruang tamu. Ah! Pasti Firash yang mengangkatnya masuk ke bilik. Melihatkan jam di meja kecil itu, matanya membulat besar. Ya Allah! Dah terlepas Subuh ni!

Segera dia cuba mengalihkan tangan Firash dan bingkas bangun. Firash yang mula terjaga akibat dari pergerakan sedikit kasar itu mula membuka matanya. Kelihatan Syaf sedang terkocoh-kocoh menapak menuju ke pintu.

“Kau nak ke mana?” Soal Firash dengan nada sedikit serak. Dia menggenyeh matanya yang masih mengantuk itu.

“Balik biliklah. Dah lewat ni.” Balas Syaf perlahan lalu membuka luas pintu bilik Firash.

Firash yang masih terpinga-pinga itu mula berfikir. Lewat apa pulak ni? Kan hari ni hari cuti? Fikirnya lagi sebelum merebahkan memejamkan kembali matanya. Ingin menyambung mimpi indah itu tadi. Seketika kemudian dia mulai hanyut tanpa menyedari yang sudah ketinggalan solat Subuh pada pagi itu.

“Aduhh!!” Syaf terjerit dengan nada kuat apabila tergelincir di depan pintu biliknya itu.

Terduduk dia di situ selepas terpijak alas kaki yang terhampar elok di situ. Terkumat-kamit mulutnya membebel sambil mengurut punggung yang mulai sengal. Ah! Siapa yang suruh letak alas kaki depan pintu! Runngutnya dalam hati.

Firash yang baru saja lena itu kembali membuka matanya. Dia merengus perlahan. Apa pulak yang bising-bising tu? Kacau betul aku nak tidur! Getus hatinya lalu duduk bersila di atas katil. Beberapa saat kemudian dia menghayun langkah malas menuju ke pintu biliknya yang sudah dikuak luas oleh Syaf tadi.

Membulat matanya melihat Syaf yang sedang duduk tersimpuh elok di lantai jubin itu. Buat apa pulak sampai duduk bersimpuh di lantai bagai tu? 

“Kau kenapa?” Soal Firash dengan berkerut dahi. Tangan dibawa ke mulut untuk menahan kuap yang masih belum berhenti. Syaf yang perasan akan kehadiran Firash itu cuba untuk berdiri namun hampir-hampir terjatuh kembali. Dia merungut kecil di situ.

“Aku tanya kenapa tu jawablah.” Rungut Firash seraya menapak menghampiri rapat ke arah gadis itu. Wajah Syaf yang berkerut-kerut menahan sakit itu dipandang seketika.

“Aku terjatuh tadi.” Lambat-lambat Syaf membalas. Tangannya menggosok punggung yang masih lagi sengal. Firash yang mula memahami kata-kata gadis itu tiba-tiba saja mahu tergelak. Namun cuba ditahankan.

“Patutlah terjerit sakan tadi. Meh sini aku tengok.” Pinta Firash seraya mencangkung. Syaf membulat matanya. Gila apa nak suruh dia tengok punggung aku!

“Eh aku okay aje ni.” Balas Syaf laju-laju. Bimbang pula melihat gaya Firash yang seperti mahu merapatinya itu. Seram pun ada kalau-kalau lelaki itu bertindak di luar kawalan. Malu setahun aku nanti!

“Okay apa macam tu sampai nak bangun pun tak boleh.” Tukas Firash dengan nada tidak puas hati. Jual mahal lah pulak! Aku nak tolong dia aje pun bukannya nak buat bukan-bukan! Rungut Firash dalam hati.

“Takpe-takpe, aku boleh aje bangun tadi tu sakit tapi sekarang dah hilang.” Syaf memberi alasan. Dia berusaha untuk berdiri namun apabila kakinya itu diluruskan, terhoyong-hayang tubuhnya seperti mahu tumbang. Punggung yang terasa sengal tadi sudah kembalii sakit. Adeh...

“Degil betul.” Rungut Firash perlahan namun sempat didengari oleh telinga Syaf. Dia tidak sempat untuk berganjak kala tangan lelaki itu sudah memaut pinggangnya. Bedetap-detap jantungnya ketika itu kala tubuh Firash sudah rapat padanya. Dengan sekelip mata, terasa tubuhnya terangkat ke atas.

“Err..Firash..” Panggil Syaf perlahan namun lelaki itu hanya mendiamkan diri sambil mencempungnya menuju ke biliknya. Saat lelaki itu meletakkannya di katil, dia terpandang mata Firash yang sedang merenung ke arahnya. Dia menelan liur kala wajah lelaki itu terasa begitu dekat dengannya. Kalau apa-apa jadi saat itu, memang dia dah tak ada masa untuk melarikan diri dengan keadaannya yang seperti itu.

“Aku rasa kau kena ucap terima kasih kat aku sebab tolong kau.” Bisik Firash perlahan di telinga Syaf. Syaf mengeluh kelegaan. Bimbang juga kalau-kalau lelaki itu mintak benda-benda yang pelik darinya.

“Thanks sebab tolong aku.” Balas Syaf seraya menghadiahkan senyum kecil di bibir. Firash mengangguk kecil lalu bangun dari katil. Sebelum sempat Syaf membetulkan kedudukannya, tiba-tiba terasa kucupan hangat melekap di pipinya.

“Upah sebab aku tolong kau.” Balas Firash dengan senyuman lebar di bibir sebelum bergerak menuju ke pintu. Syaf yang terasa wajahnya berbahang itu cepat-cepat memegang pipinya yang masih lagi hangat. Namun lama-lama bibirnya turut mengukir senyum.




“KAU DAH okay ke?” Soal Firash apabila mereka sama-sama keluar dari bilik sejam dari kejadian pagi tadi. Syaf yang hanya memakai seluar track serta t-shirt hitam itu mengangguk perlahan.

“Dah okay pun. Sakit sekejap aje tadi.” Balasnya. Dia menjongketkan sedikit kening apabila melihat pakaian yang tersarung di tubuh lelaki itu. Seperti mahu keluar saja lagaknya. Namun tak terkeluar pula soalan yang sedang difikirkannya itu.

“Aku tahu mesti kau tertanya-tanya aku nak pergi mana kan? Dah kenal pun kalau kau buat muka pelik macam tu.” Duga Firash apabila melihat wajah Syaf yang penuh dengan persoalan itu. Syaf menggigit bibir. Tahan malu. Pandai aje lah dia ni nak baca fikiran aku!

“Kau nak pergi mana?” Soal Syaf ingin tahu. Hari ini memang cuti. Dan cuti mereka dilanjutkan sampai ke hari Ahad kerana ada hari pertabalan diraja lusa. Jadi agak wajarlah jika lelaki itu mahu pergi bercuti. Tiba-tiba terasa ada perasaan cemburu pula jika lelaki itu mahu pergi bercuti. Dia pun kalau boleh nak aje pergi tetapi bila difikirkan akan wang yang perlu dijimat-cermat, semuanya hanya menjadi angan-angan Mat Jenin saja.

“Aku nak pergi Swiss Garden. Hari tu dia orang ada offered pakej best kat situ. Lagipun tak jauh mana pun dari sini so aku rasa nak pergilah. Dahlah kita cuti sampai Ahad kan.” Selamba saja Firash berkata tanpa mengetahui gelora di hati Syaf yang teringin sama untuk bercuti. Wajah kelat jelas terpamer di wajah gadis itu apabila Firash berkata begitu.

“Oh kat situ. Hmm, okaylah. Selamat bercuti.” Lirih saja suara Syaf kedengaran di telinga Firash. Firash menyimpul sedikit senyum apabila perasan wajah kecewa yang nyata terpamer di wajah gadis itu. Sengaja dia berbuat demikian untuk menduga reaksi Syaf. Tak sangka pula yang gadis itu betul-betul kecewa. Tak sampai hati pulak bila tengok sedih macam tu!

“Thanks tapi aku ada satu permintaan sebagai upah balasan aku tolong kau tadi.” Kata-kata dari Firash itu menghentikan langkah Syaf yang sudah menghala ke dapur untuk mencari makanan sebagai sarapan. Syaf berpaling sekilas. Upah apa lagi ni? Tak cukup lagi ke dengan morning kiss tadi tu?

“Kau nak apalagi ni? Aku tak ada duit lah nak bagi apa-apa kat kau.” Balas Syaf dengan nada malas. Sungguh dia memang tak punya wang jika lelaki itu mahu menyuruhnya membeli sesuatu sebagai balasan. Sekadar cukup-cukup makan saja untuk bulan ni. 
Firash ketawa kecil sebelum mendapatkan Syaf yang mula jauh darinya. Tanpa gadis itu sedar, tangannya mula memegang tangan Syaf. Wajah Syaf yang sedang berkerut memandangnya itu sudah mula bertukar riak terkejut.

“Aku tak nak duit. Aku nak kau boleh?” Balas Firash dengan nada suara yang sengaja dilembutkan. Syaf sedikit tersentak dengan kata-kata dari Firash itu. Mata Firash yang merenung tepat ke arah matanya membuatkan dia menjadi gugup tiba-tiba. Entah kenapa ada debar halus mula bertandang di dada.

“Boleh kan?” Soal Firash lagi seraya menggenggam erat tangan Syaf yang sudah mula berpeluh. Syaf kaku seketika di situ tanpa bersuara apa-apa. Lidah seakan terasa kelu dan wajahnya di pandang ke bawah. Ada rasa segan yang mula berkunjung tiba di saat itu.

“Err..Aku..Aku....” Syaf mula tergagap untuk bersuara. Tak sangka pula itu yang dipinta oleh lelaki itu sebagai balasan. Tak tercapai akalnya ketika itu.

Tiba-tiba Firash menghamburkan ketawa. Syaf yang berkerut-kerut dahinya itu mula mempamerkan riak terkejut. Hilang terus debaran yang melanda dadanya.

“Aku cakap macam tu sikit pun kau dah cuak. Sebenarnya aku nak ajak kau pergi sana sekali. Boleh tak?” Firash menjelaskan hal yang sebenar. Syaf yang mula memahami kata-kata Firash itu membulatkan sedikit matanya. Dia mengetap bibir menahan geram. Dia ni kan saja je buat aku cuak!

“Kau memang kan sengaja nak kenakan aku.” Getus Syaf dengan nada geram bercampur tidak puas hati. Tangan kirinya yang bergerak bebas itu refleks mencubit kuat pinggang lelaki itu.

“Aduhh, sakitnya.” Rungut lelaki itu sedikit kuat. Tangannya yang masih menggenggam tangan gadis itu terlepas. Dia menggosok-gosok pinggangnya yang terasa pedih. Ni cubit ke apa? Perit semacam aje! 

Syaf mula tergelak kecil. “Padan muka.” Balasnya lalu cuba menghalakan langkah ke dapur. Perutnya mula melagukan irama keroncong. Namun langkahnya tiba-tiba terhalang apabila tangan Firash lebih pantas menarik lengannya.

“Jom lah pergi. Aku dah nak gerak ni.” Ajak Firash. Syaf tidak jadi melangkah. Dia pun sudah lupa akan pelawaan lelaki itu. Namun bibirnya mula menguntum senyum lebar.

“Betul ke kau nak ajak aku pergi sana? Aku tak ada duit ni.” Syaf cuba mempastikan akan ajakan dari lelaki itu. Manalah tahu kala lelaki itu sekadar ajak-ajak ayam. Mahu malu dia nanti!

“Betullah ni. Kau nampak muka aku main-main ke sekarang?” Firash berkata sambil menuding jari ke wajahnya. Syaf tersengih. 

“Tapi aku kena kemas baju dulu. Kau tak kisah kan kalau kena tunggu lama sikit?” Soal Syaf lagi. Firash tersenyum lebar. Kena tunggu setahun pun aku sanggup!

“Yelah, aku tunggu kau kat luar. Kalau lambat sangat aku masuk bilik nanti.” Firash sedikit ketawa bila melihat wajah Syaf yang sudah berubah. Gadis itu cepat-cepat bergerak menuju ke biliknya. Takut sangat bila kena gertak macam tu!
















11 comments:

Deleted said...

Wah-2!! heee .Hairul ade komen eh?

zura asyfar addy rifqhiey said...

nur anisah: hehehe.....ade kt dlm grup our love tdi :)

Deleted said...

hee ,

Xuanza said...

huwaa...sweetnyer die orng ni.. trus terbyang muke hairul..haha~ untugnyer dpt tarik die msuk our love.. mesti lg best sbb tuan bdan sndiri tau.. ni yg makin xsbr nk tunggu ssid kluar :D

zura asyfar addy rifqhiey said...

xuanza : hehe.....hairul tu penambah perisa jer..hope okay lah ngn firash tu..haha...ha'ah dh bg tau n mtk izin pun so senang hati sikit...hehe....sabar2 tgh tgu kata putus ni..hehe

Yong said...

hehehe baiknya firash now. really fall in love gan syaf ya.tak sabar nak baca full dia. brapa pages?

Makanan Kesihatan said...

wahhh..nk g jln sama2..baik la firash..hehhe

zura asyfar addy rifqhiey said...

aisy : jom2..hehe..

Unknown said...

haha . best sangat2 :)

Miss FF said...

best... best sgt.. i like it..... he3..

zura asyfar addy rifqhiey said...

yong : br dpt bace komen sbb komen awak asek masuk spam je..hehe..tatau ah kenape..ha'ah...yg ni part dorang dh mula membaik..pages 770...kalo editing nnt tak tau lah berape :)

cik pensil : hehe..thanks :)


fasha: thanks :)