:: My gangS :: TQVM

Wednesday, June 8, 2011

Kau Bukan Single Tapi Double

~Kau Bukan Single Tapi Double ~




Masa aku ada kau buat-buat invisible,
Nampak saja aku idle kau trace aku pula,
Tanya soalan kat aku “are you still single?’’,
Walau dulu aku dengan kau betul-betul couple.


Sakit hati aku kau tak ambil kira,
Just ambil langkah mudah buat-buat lupa,
Bagi alasan asyik busy dengan kerja,
Sampai aku call kau buat ignore saja.


Aku buat-buat senyap kau pula menyemak,
Rasa macam serabut sampai nak rasa sesak,
Terus ganggu sampai aku rasa jelak,
Inikah yang orang kata macam gila talak?


FB aku sepi kau mula tercari-cari,
Sampai penuh kat wall share itu ini,
Aku buat tak layan kau mula terasa hati,
Sampai sound aku cakap syok sendiri.


Bila aku marah kau kata aku tak cool,
Cuba buat lawak dengan cakap merapu,
Tak pernah pula fikir tindakan macam tu buat aku rasa jemu,
Rasa macam nak lempar je kau dalam swimming pool.


Aku rasa pelik so aku mula siasat,
Tanya kawan-kawan semua agar bagi pendapat,
Stalk you profile buat aku rasa syak,
Rupanya kau dah menduda ada seorang anak.


Aku rasa terkejut sampai tak boleh cakap apa-apa,
Mengalir air mata ini ditipu sedemikian rupa,
Kau mengaku masih single walau sebenarnya dah double,
Apa motifnya kau jadikan aku mangsa?


Aku cuba bertenang untuk melupakan semua ini,
Walau hati terhiris umpama disagat pisau belati,
Berdoa satu hari agar aku dapat memaafkan kau nanti,
Untukmu insan yang pernah bertakhta di hati.




(c) Zura Asyfar Ourlove 0430AM 070611


~ Pernah share dlm FB dua hr 3 hari lepas tapi tajuk dah ditukar. Tapi nak letak jugak dalam blog..peace..Layan :D

3 comments:

just KD said...

adeh2..kasi PANG!jer itu duda lar!..ati puas,tgn pon sakit...tp zura,itu duda manyak ensem ka?mntk no tpon leh x?...hihiii..

zura asyfar addy rifqhiey said...

just KD : hehe..nk lempang yer? ganaz2...haha...btw its juzz for fun dear...no hard feeling pon..hehe

OrEnTaLeZ said...

Stuju ngan KD. dpt kat oren, oren sekeh2 bagi. xpon ambik dia, celup tepung, goreng. (^^)V peace.