:: My gangS :: TQVM

Wednesday, October 26, 2011

LAST TEASER BAB 13 SSID FOR ALL :D




“So?” Firash cepat-cepat mengunci pintu bilik itu dan melangkah mendekati Syaf yang sudah menjauhkan diri darinya. Hai takutke? Petang tadi beria-ia aje setuju?

“Aku...” Syaf sudah menelan lir. Dia memerhatikan dirinya yang hanya berbaju tidur yang separa betis. Memang kena sangatlah dengan malam ni! Macam manalah boleh lupa tadi? Kalau aku tahu, pasti aku pakai jeans dengan jaket sebagai langkah berjaga-jaga!

Firash tersenyum manis sehingga langkah gadis itu terperangkap di dinding. Dia ralit meneliti setiap inci wajah gadis itu yang sudah bersih dari sebarang solekan. Dia menarik nafas panjang apabila haruman lavender yang dipakai gadis itu menusuk ke hidungnya. Damai dan menyenangkan!

“Takpe aku faham. Kalau kau tak sabar, aku lagi tak sabar.” Bisik Firash perlahan pada telinga. Syaf menelan liur berkali-kali dan terperangkap di dinding itu apabila Firash sudah mendekatinya. Tangannya mula berpeluh-peluh walau suasana di kampung itu agak dingin pada waktu malam.

Firash sempat mengerling sekilas ke arah katil yang tidak jauh darinya. Entah kenapa sebuah novel yang berada di atas katil itu menarik perhatiannya. Dia melangkah ke arah katil. Syaf yang sudah berpeluh dingin itu mula gelabah sakan. Habislah aku kalau dia buka novel tu!

“Kau baca novel macam ni?” Soal Firash sedikit pelik. Dia tidak kisah jika novel itu novel cinta. Sudah nama pun perempuan pasti tidak akan lepas dengan novel yang bertemakan begitu. Namun novel yang dipandangnya itu adalah novel thriller. Novel karya Ramli Awang Mursyid, novelis terkenal di Malaysia. Setahunya hanya seorang saja yang dia kenal amat meminati novel begini.

“Err...” Syaf sudah kehilangan kata-kata bila tangan Firash sudah mencapai novel Tombiruo Terakhir itu. Dia menelan liur kesat di saat helaian novel itu diselak.
Firash mendengus geram apabila terpandang sebaris nama yang terukir di helaian muka hadapan novel itu. Patutlah macam tak sedar aje aku ketuk pintu ni tadi! Dia mengalihkan pandang memandang Syaf yang sudah agak pucat itu.

“Kau simpan lagi novel dia ni?” Soal Firash dengan sedikit bergetar. Terasa perasaannya lain macam apabila membaca sebaris nama itu.

“Err..Aku baca aje..Tak simpan pun.” Balas Syaf dengan sedikit tergagap. Hampir-hampir mengetuk kepalanya kerana terbawa novel itu balik ke kampung. Dia bukan sengaja tapi novel itu memang ada di dalam begnya kerana sudah terbiasa membawa ke mana-mana.

“No wonder lah kau....” Ayat yang keluar dari mulut Firash itu terhenti saat satu penanda buku terjatuh dari novel tersebut. Syaf memejamkan matanya rapat-rapat. Mati lah aku!

“Farish...” Suara Firash sudah bernada dingin. Penanda buku yang tertampal gambar Farish itu membuatkan hatinya terasa panas. Dia memaku pandang pada gadis itu dengan renungan tajam.





p/s : the last teaser tuk korang sbb p2u lmbt update.....enjoy :)

6 comments:

blinkalltheday said...

sian chad..alahai syaf ni, potong mood je la..

YONG JIAO XIU said...

hohohoho apa bakal berlaku ni. suspen betul lah.

Afifah Yusof said...

spoillah pula.. hehehe..
kenapa Firash macam tak suka je pada arwah farish.. ada apa-apa berlaku ke?

ummi rahimi said...

alamak...knp mesti ade spoiler..hahahhaha...

Izzatie said...

buat sespen betul larr..makin xsabar nak baca yg full version...

idA said...

alahai..kenapala minah tu..cari masalah..kalau laki dia marah sbb cemburu pun ..akak tsk marah krn mamat poyo tu mesti terasa yg dia bukan sape sape pada syah ..hanya sandaran..abisla..mesti jadi juga malam pertama dia ngan mamat poyo tu..