:: My gangS :: TQVM

Wednesday, November 30, 2011

TEASER BAB 17 SSID




p/s : as-salam...ni teaser awal bab 17 dari penulis...sy sbgai org yg dipertanggungjawabkan untuk update blognya ini baru saja berkesempatan untuk mengupdate entry ini pg ni..penulis ada hal yang tak boleh dielakkan, so dia tak boleh nak onlina buat sementara waktu atau mungkin sehingga ke awal tahun depan...in fact, dia still sibuk dengan editing manuskrip yang akan dihantar minggu depan..pesannya lagi ; harap semua bersabar tunggu entry penuh bab 16 kat p2u nanti...dia pun tak boleh nak cakap bila akan
keluar bab 16 tu sebab maybe p2u lambat update so Ssid punya turn maybe tak sama dgn sedia ada...entry ni dah diupload dalam FBnya semalam tapi ada edting sikit2 kat ayatnya itu...harap semua berpuas hati dengan entry ni..pesan penulis lagi ; dia memohon maaf jika ada sebarang kesilapan di dalam dia berblog di sini...




“KITA NAK ke mana ni?” Soal Syaf sambil berkerut dahi memandang Firash yang sedang memandu. Lelaki itu hanya tersenyum lebar sehingga menampakkan lesung pipitnya. Terpegun Syaf di situ seketika melihat senyuman itu. Kenapa aku tak pernah tengok dia senyum macam tu selama ni? Atau dia akan senyum dekat orang yang dia suka aje? Jadi maknanya dia suka aku lah? Soal Syaf pada dirinya sendiri walau dia tidak berapa yakin dengan telahannya itu.

“Pergi dating.” Jawab Firash pendek sambil mengerling gadis di sebelahnya sekilas. Namun kelihatan gadis itu seperti tidak berkelip memandangnya. Dia tersenyum kecil. Mesti tak percaya dengan apa yang aku cakap tu! Otaknya mula merencanakan sesuatu yang jahat.

“Aduh!” Sedikit terjerit kecil Syaf bila terasa pipinya dicubit oleh lelaki itu. Serta-merta pandangan yang ditalakan kepada Firash itu terhenti. Dia mengerling tajam. Apa kes dia ni main cubit-cubit pipi aku pulak? Rungutnya sambil menggosok-gosok pipi dengan jari.

“Padan muka. Suka sangat dapat tengok muka aku eh? Ada rasa jatuh cinta tak?” Soal Firash sambil mengangkat kening. Dia sedikit tergelak kecil bila melihat cebikan di bibir Syaf.

“Aku tengok sikit aje. Takkan tak boleh kut?” Soal Syaf lalu memandang ke hadapan. Entah kenapa hatinya terasa berdebar-debar bila Firash mengungkapkan soalan yang menyentuh perasaannya tadi. Cintakah dia pada lelaki itu?

“Boleh je kalau kau nak tengok. Lama-lama pun aku tak kisah.” Balas Firash lagi sambil ketawa. Dia bersiul-siul kecil mengikut rentak lagu Ungu- Percaya Padaku yang berkumandang di radio. Syaf menggigit bibir. Hessy! Terkantoi pulak tengok dia lama-lama!

“Kenapa? Dah kelu lidah ke nak bercakap?” Soal Firash lagi sambil ketawa kecil. Syaf membuang pandang ke tingkap. Terasa berbahang pipinya bila ditanya soalan begitu. Tanpa sedar kereta Firash telah berhenti di suatu tempat.

“Jom turun.” Ajak Firash sambil menanggalkan tali pinggang keledar. Pintu kereta itu dibuka. Syaf hanya akur tanpa kata. Matanya diliarkan ke sekeliling. Tempat apa ni? Pusat membeli-belah?

“Jomlah. Duk berangan aje memang tak best. Kena buat something jugak barulah real.” Tegur Firash setelah mendapati gadis itu hanya berdiri tegak di sisi kereta. Tangannya pantas memegang kemas tangan gadis itu. Syaf merenung tangannya yang dipegang dengan tidak berkelip.

“Eh nak pergi mana ni?” Soal Syaf cuba mengeraskan diri. Dia cuba untuk tidak mengekori langkah lelaki itu. Firash mengeluh perlahan. Ajak pergi dating pun susah!

“Pergi datinglah. Bukannya ajak pergi berperang pun.” Jawab Firash.

“Eee..Tak naklah. Buat apa dating-dating ni?” Tukas Syaf laju. Memandang ke orang ramai yang sedang berpusu-pusu di situ. Dia bukannya suka pergi ke tempat yang ramai orang. Naik serabut kepala lagi adalah!

“Haishh! Nak pergi dating dengan isteri sendiri pun susah. Tak baik tahu menolak ajakan suami.” Firash cuba mengemukakan hujah. Syaf memandang Firash dengan pandangan tidak berkelip. Sejak bila pulak dia ni mengaku aku ni isteri dia?

“Dahlah pandang aku macam tu. Tahulah aku ni hensem.” Balas Firash lagi. Syaf terasa mahu menjulingkan mata ke atas. Firash tiba-ttiba melingkarkan tangannya ke pinggang gadis itu. Serta-merta Syaf terkejut. Kala itulah terdengar seseorang memanggil nama mereka berdua. Dia segera berpaling ke hadapan.

“Mie? Fiqri?” Gumam Syaf perlahan sambil menelan liur. Firash pula sedikit tercengang.




*** networked blog still on n this link automatic direct to her fb n her grup ***

11 comments:

wann_azliza said...

alahai...berdating pulak dorang nih!
cepatla kua kt p2u,x saba nk taw ni =)

Yuniey said...

ishhh,,bru nk dating..kcau btol ahh...hahaha

ciknie said...

hahahaha...mcm x cye lak dowg dating kn..kntoi la ngn mmbe2 dye nie..

Yong said...

kantoi!hahaha bagus2..

Ad_dEen said...

napa la p2u ni lambat update skang...
huhu nk akhir tahun kot...aduss...kantoi sudah dgn member2...
hehe...

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

nape teaser ni pendek sangat????? wawawawawa..... nak panjang 2 lagi.... =P

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

cepaty sambunk!! kacau tol la, bleh plak nk terserempak ngan mie & fiqri..bru nk feeling2 sket dating dorg nih..haiye.. cepat sambunk eh..chaiyok2..hehehheh =)lup u la kak Zura

IVORYGINGER said...

ni episode yg akan dtg bukan episode 17 part 1 sbb xde kesinambungan dr part 16. then Episode 17 part 2 jgk xde kaitan dgn ep17 part 1 sbb ceta nya masih dikampung Farish di TRG. camna lak leh jumpa Mie n Fiqri!!! Cuba semak semula.

zura asyfar addy rifqhiey said...

ivory : tgu..ni teaser tuk scene ni tak abes lagi...ade lgi smbungan dia :)