:: My gangS :: TQVM

Tuesday, March 22, 2011

When a Gay Fell in Love with a Tomboy -1





When a Gay Fell in Love with a Tomboy -1




“Qale!”

Senyap.

“Qhalisha!!”

Tetap senyap.

“Qhalisha Eyqima!!!”

Suara pekikan mama yang mengatasi kekuatan bunyi lagu dari YouTube tu menyebabkan aku terkejut. Nasib tak tergolek je jatuh dari katil.

Aku cepat-cepat menanggalkan headphone dari kepala. Mama ni kenapa la sampai terjerit-pekik panggil aku? Nasib tak pekak telinga aku ni. Nak layan YouTube sekejap pun susah. Butang pause aku tekan dengan malas.

Aku melompat turun dari katil dan menuju ke pintu. Lengan tshirt kaler putih saiz XL tu aku singkap ke bahu. Bukak je pintu, muka mama yang berwajah tegang terpampan di depan mata. Adoyai mama ni, apa lagi salah hamba? Aku cuba ukir senyum yang tak jadi.

“ade apa ma?”

Aku tanya sambil perhati baju yang mama pakai. Hoho, vogue gila dengan kaftan yang berlip-lap kat dada. Dengan mekap yang tebal nak dekat satu inci, extension mascara bagai. Huh macam nak pergi majlis-majlis rasmi je.

“kita ada tamu kat bawah, tukar baju pastu turun”

Arah mama. Aku masih berdiri statik depan pintu. Apakah? Tetamu? Siapa pulak yang datang petang-petang macam ni? Tak boleh tengok orang senang langsung.

“cepatla, apa lagi tercegat kat situ”

Aku tersentak sambil mengggaru-garu kepala. Tersengih-sengih depan mama.

“pakai macam ni tak boleh ke?”

Mama menjegil mata kat aku.

“Qhalisha, takkan nak turun sambut tamu dengan pakai macam ni?”

Mama menarik lengan baju tshirt yang aku singkapkan. Aku tengok je mama buat macam tu dengan mulut yang dimuncungkan. Mama pandang aku atas bawah. Ngee, scanning la pulak.

“ala ma, tak boleh ke?”

Aku merayu lagi dengan buat muka comel. Malasla nak kena tukar baju lain. Ok apa pakai tshirt dengan seluar baggy ni, bukan pakai tube dress pun.

“jangan nak mengada Qhalisha, cepar tukar”

Huhu, mama dah marah. Sempat lagi dia jeling aku sebelum turun. Aku menggaru-garu yang tak gatal. Nak pakai apa ni?








Aku turun bawah lepas dekat setengah jam beradu kat bilik. Sebenarnya tak tau nak pakai apa. Last-last sarung tshirt dengan jeans je.

Sampai je kat ruang tamu, mama dah tengok aku macam nak telan. Huhu, takutnya.

“ingatkan pakai baju apa la sampai berjam-jam kena tunggu”

Mama merungut. Aku buat muka selamba dengar rungutan mama sebab muka-muka tetamu tu lebih buat aku teruja. Auntie Na, Uncle Syud dengan seorang lelaki. Dan lelaki tu anak dia.

Apsal la mamat ni mengekor mama dengan papa dia hari ni? Biasa tak pernah datang pun kalau Auntie Na dengan Uncle Syud datang. Aku mula rasa tak sedap hati. Macam ada sesuatu yang akan berlaku je.

“biarla, dah dia selesa macam tu”

Balas Auntie Na sambil tersenyum. Yes-yes Auntie Na back-up aku. Aku tersengih-sengih sambil pergi bersalam dengan mereka. Tapi bila lihat muka lelaki a.k.a Azrel Aqif yang berada sebelah Auntie Na, hati aku mula rasa panas. Aku menjeling dia yang tengah memegang handset tu.

“Qhalisha buat apa sekarang?”

Tanya Auntie Na lembut. Aku pergi duduk kat sebelah mama.

“menganggur je sekarang ni”

Cepat je mama jawab sebelum aku jawab.

“tak kerja la?”

“entahla, puas disuruh tapi buat tak dengar je”

Aku sedikit menunduk. Huhu mama ni. Cakap yang buruk-buruk je pasal aku depan kawan dia. Aku bukan tak nak kerja tapi nak berehat dulu lepas habis belajar. Aku tengok lelaki tu tersenyum sinis je pandang aku. Ciss.

“dia nak rest dulu kot, lepas tu baru kerja”

Uncle Syud balas. Aku hanya senyum nak tak nak.

so cam ne dengan perbincangan kita tadi?”

Aku dengar je apa yang mama cakap. Perbincangan apa pulak ni? Macam serius je bunyinya.

“kami ok je. Lagipun Qif pun dah kerja dah”

Balas Auntie Na sambil senyum dekat aku. Apasal pulak dengan nama mamat tu naik sekali ni? Besar sangat ke mandat dia tu? Bukan anak raja-raja pun.

“kalau Qhalisha nak kerja sekali dengan Qif pun uncle tak kisah”

Uncle Syud senyum. Aku nak kerja dengan mamat tu? Biar betul? Simpang malaikat empat puluh empat. Tengok muka dia je dah hilang selera, ni kan nak kerja sama-sama. Teringat je kenangan pahit aku kat kolej. Kalau boleh nak je hilangkan memori tu.

“abang Sham tak ada, kalau abang Sham ada mesti diaorang suka”

Tiba-tiba je mama menjawab sambil sebut nama papa. Aku pandang mama dengan mata yang tak berkelip. Kenapa papa pulak yang disebut-sebut?

“err, uncle dengan auntie cakap apa ni? Serius Qale tak faham”

Aku yang senyap je dari tadi mula menyampuk. Aku tengok Auntie Na pandang mama sambil senyum-senyum. Komplot apa yang diaorang tengah bincang sekarang ni?

“kami datang merisik Qhalisha untuk Qif”

Aku mengangguk. Datang merisik. Eh apa yang Auntie Na cakap?

“me-merisik?”

Aku sedikit tergagap. Aku pandang wajah Qif yang tengah senyum pandang aku. What the hell? Auntie Na datang merisik aku untuk mamat ni?





***************************************************





“Raze”

Aku jerit panggil nama dia dari beranda. Mana la pergi mamat ni petang-petang macam ni? Takkan membuta pulak kot?

“Raze!!”

Aku menjerit untuk kali kedua. Masa tu la aku nampak kelibat bayang-bayang orang di sebalik langsir. Eh nampak macam ada dua orang. Siapa pulak tu? Setakat yang aku tau, rasanya Raze tinggal seorang je dalam bilik dia tu. Tak tau la pulak kot-kot ada orang lain yang datang menumpang.

“ade ape ni?”

Tiba-tiba je Raze keluar dari sliding door. Dengan rambut kusut masai dan pakai boxer je, selamba je dia duduk berlenggeng depan aku sambil tongkat dagu. Kalau orang lain, mesti aku segan jugak tapi dengan Raze, dah biasa dah dengan pemandangan macam ni. lagipun dah dekat lima tahun kitaorang berjiran.

“kau kena tolong aku ni”

Aku jawab soalan Raze. Tapi mata aku tak lepas pandang belakang Raze. Lebih berminat pada kelibat orang di belakangnya. Siapa eh?

“eh sape tu?”

Aku tunjuk dengan jari. Raze berpaling sekejap ke belakang dan tengok aku balik. Muka dia macam serba salah. Kenapa pulak ni?

“err, kawan aku tu. Singgah kejap tadi”

Raze menjawab sambil tergagap-gagap.

“hmm, takpe la. Eh tapi kau kena tolong aku jugak ni”

“tolong apa?”

Raze pandang aku. Lepas tu sekejap-sekejap pandang belakang. Macam serba tak kena je.

“mama aku la”

Aku sedikit mengeluh. Teringat kunjungan Auntie Na dengan Uncle Syud tadi buat aku sesak nafas. Gila punya rancangan diaorang, macam saja je nak satukan aku dengan mamat sengal tu.

“kenapa ngan mama kau? Dia sakit ke?”

Laju je Raze bertanya.

“bukanla, mama aku suruh aku kahwin la”

“hah kahwin?”

Mata Raze bulat pandang aku. Tiba-tiba dia tergelak sakan. Ciss, ada jugak yang kena sekeh kepala nanti ni.

“kau ni gelak pulak. Aku tengah serabut ni”

Aku mengeluh.

“relax la Qale. Baru suruh kawin, bukan suruh terjun lombong ke apa”

Raze masih tergelak-gelak lagi. Haiss, geram betul dengan dia ni.

“memangla, tapi aku tak nak kawin lagi la. Kerja pun belum”

“ok la tu, nanti jadi housewife sepanjang masa, tak payah kerja dah”

Aku bulat mata. Sempat lagi kenakan aku masa-masa macam ni.

“Raze!!”

Aku sedikit menjerit. Dia dah menutup mulut tahan ketawa.

“ok-ok. Aku dah tak gelak. So sape yang kena kawin ngan kau ni?”

“Azrel Aqif”

Aku menjawab lemah. Menongkat dagu sambil pandang Raze.

“mamat yang bergaduh ngan kau masa kat kolej tu ke?”

“yela. Sampai sekarang aku still sakit hati bila teringat pasal dia tu. Sengal betul”

Aku merungut. Benci betul dengan mamat tu. Selalu je cari pasal dengan aku masa kat kolej dulu. Tau la yang dia tu senior. Suka-suka hati je kenakan aku.

“dah tu kau nak aku tolong apa? Belasah mamat tu?”

Raze bertanya sambil mengerut dahi. Aku tersenyum bila memikir plan yang baru je aku fikir.

“takde la suruh pergi belasah orang cuma nak suruh kau jumpa mama aku je. Cakap yang kita tengah couple sekarang”

“kau dah gila ke Qale? Kita kan kawan je”

Eh Raze ni. Aku nak suruh olok-olok je bukannya betul-betul pun ni.

“memangla kita kawan je. Tapi kau tak kesian kat aku ke kena kawin dengan mamat tu? Kita berlakon je la macam tengah couple

Aku buat muka comel. Harap-harap Raze setuju. Lagipun buat sementara je. Bukan untuk selama-lamanya pun.

“err...Tapi”

Raze dah menggaru-garu kepala.

please la Raze, kau je yang boleh tolong aku sekarang”

“hmmm, yela-yela. Sebab kau ni kawan baik aku, aku tolong. Tapi mama kau boleh terima ke kalau aku cakap yang kita tengah couple?”

“mesti percayanya. Lagipun aku mana ada kawan dengan lelaki lain”

“okla. Tapi ada upah tak?”

Raze sengih. Eh dia ni? Nak upah bagai la pulak?

“kau ni ikhlas tak nak tolong aku?”

“aku saja je la. Kau ni cepat sangat sentap. Period ke?”

“dah-dah jangan nak mengarut kat sini. Esok kau datang jumpa mama aku k”

“yela-yela. Aku chow dulu”

Raze berpaling dah masuk ke bilik. Aku still pandang kelibat dia yang baru masuk ke bilik tu melalui langsir. Nampak macam mereka tengah bercakap-cakap je.




p/s : Cerita baru.. Tak tau best ke tak..Anyway enjoy..komen pun sekali :D




27 comments:

Anonymous said...

raze gay ker?

alamak.. kembang tekak den,
tomboy blh trime g coz die hye tomboi...

but gay??? erkkkk~~~~

zura asyfar said...

anoy : hehe..relax la...dia bukan betul2 gay la..

sAkEeNa said...

haha..nasib baik...hihihi...smbung2..

zura asyfar said...

sakeena : dia tak suke ppuan sebab tu ramai ckp dia gay...bestfren dia qale je..hehe

Anonymous said...

oooo..
nasib2...

klo gay, mmg x erkkk~~

hahahaha... tajuk gempak giler

faz said...

hehe..best la ceta ni..
sapa heronya reza ka aqil..?hehe.

Shamien said...

raze ke gay kak??haha...best2...

zura asyfar said...

anoy : hehe..tajuk kene gempak sket br leh tarik org bace :)

faz : tq :)
~ raze la..hehe

zura asyfar said...

awin : bukan betul2 gay la..cume kureng ngn gurl..hehe

Miqael Arshad said...

siyes wat aku santai membacanya... best best

zura asyfar said...

mike : :D

Acik Lana said...

ahahaha..raze ke qif yg gay ni? raze la kot eh? hehe. best2..mesti kelako kalo diorg kawen.

=)

zura asyfar said...

acik : same2 gay kot diaorg tu..hehe..tu la cm ne la nnt bile diaorg dh kawen? :)

.:kiwi:. said...

ok... suka intro ni... entah pe jd la lps ni... sis.. cpt² smbung yer...

zura asyfar said...

kiwi : tu la tatau ape akn jd pas ni..1st cite taip ikut suka je..hehe

Wild Cherry said...

Bestnye cite ni.. WC suke... Smbung cepat ek zura

zura asyfar said...

WC: hehe..tq..akn smbung secepat mungkin :)

Anonymous said...

best laa citew niem..ska sngt!!!

zura asyfar said...

anoy : tenkiu2 :)

fallenmoon said...

Best! :D

zura asyfar said...

moon : thanks anyway :)

Anonymous said...

mesti raze ni yg gay.

zura asyfar said...

anoy : hehe...tgu :)

OkiE a.k.a WitcH said...

best2..suka!
tambah lg hero dia yoo gun, yoo gun cute sgt..hehe

zura asyfar said...

okie : tenkiu..sis ingt takde org perasan yoo gun..hehe..btw dia mmg cute :)

Ednin said...

Mula-mula ingat gay? *bulatkan mata* tapi bila baca komen, urut dada. Lega. HAHAHA

nurul said...

janganlah gay..awww