:: My gangS :: TQVM

Sunday, August 19, 2012

Teaser Cerpen Sebenarnya, Saya Isteri Dia Raya!


Assalamualaikum semua...camne raya korang semua hari ni? hehe...konpem penat kan, same lah jugak ngn zura..time ni je sempat cilok jap mase sebelum tdo nak menaip..disebabkan ramai yg request SSiD versi raya, so dgn penuh paksa relanya taip..haha...tp kira yg ni digantikan dgn cerpen Pulanglah hr tu lah...tak smpt nak taip dua kot..so layan dulu yer teaser ni :D






PUNGGUNG dilabuhkan seketika di pangkin di luar rumah untuk menghilangkan rasa penat membungkus ketupat palas tadi. Kalau diikutkan rasa malas, memang rasa nak berbaring aje dalam bilik tetapi bila mengenangkan inilah saat yang paling ditunggu-tunggu ketika hendak menyambut Aidilfitri, niat itu langsung dimatikan. Tambahan pula raya kali ini lebih meriah apabila si Erran dan si Reeya sudah mula sibuk untuk menolong moyangnya di dapur. Habis bersepah-sepah ruang dapur rumah itu dikerjakan mereka berdua. Pada mulanya memang hendak dilarang sahaja tetapi dibantah pula oleh mak mertua serta neneknya itu. Kata mereka, biarlah sekali sekala. Bukan selalu pun dapat berkumpul ramai-ramai macam tu. Dan Syaf pula hanya senyum saja.

Bunyi mercun yang kedengaran kuat dari laman belakang mengejutkan Syaf dari lamunan panjang. Tangannya laju mengurut dada menahan debar. Tertanya-tanya pulak siapakah yang bermain mercun itu? Dahlah bunyi pun macam dekat aje. Syaf terfikirkan sesuatu. Serentak itu dia bangkit dan turun ke tangga. Setelah menyarung selipar, kakinya laju saja melangkah untuk mengintip.

“Astagfirullahalazim..”Menggeleng-geleng kepalanya apabila melihat Firash yang langsung leka membelek bungkusan mercun di tangan. Patutlah sejak balik terawih tadi tak nampak-nampak. Dengan berpakaian baju melayu yang masih lekat di tubuh, nasiblah kopiah dah tak ada kat kepala. Ini rupanya kerja dia! Bebel Syaf sambil mendekati suaminya itu dengan langkah perlahan. Sengaja!

“Aaaaaa... aduh!” Kedengaran suara mengaduh panjang. Syaf sudah tersengih geram apabila Firash berpaling ke arahnya sambil sebelah tangannya tergapai-gapai untuk melepaskan telinga yang sedang ditarik. Padan muka!

6 comments:

rieha farihah said...

Best best.nak yang full punya pulak

Yuniey said...

best2,,,
xsbr nk tnggu yg full...

Wild Cherry said...

waaa ade raya pnye??? ni yg xsabar ni

zura asyfar addy rifqhiey said...

@rieha farihah

tQ...mlm ni br nk sambung, insyaAllah...bz sgt beraya..hehe

zura asyfar addy rifqhiey said...

@Yuniey
tQ..sabar yer :)

endlessly said...

Akak, kan best buat ssdi smbung dgn yg raya ni... Tayang masa raya nanti... Mesti ramai suke sbb ending die hari tu sgt la tak memuaskan....