:: My gangS :: TQVM

Monday, December 5, 2011

TEASER BAB 17 SSID PART 2


as-salam n selamat petang...hopen enjoy ngn teaser bab 17 :)




“YANG LURUH ni semua buah yang elok-elok ke?” Soal Syaf pada Imah yang tekun mengutip buah durian di tanah. Sementara Haqimy berada tidak jauh dari tempat Syaf dan Imah berada.

“Kalau diikutkan pokok durian yang ada kat kebun ni memang baka baik. Kalau kebun lagi satu tu kurang sikitlah kualiti dia sebab kebanyakan pokok-pokok lama.” Balas Imah. Manakala Syaf sudah berkerut dahi tidak faham dengan apa yang Imah sedang sampaikan.

“Maksud Imah, ada lagi kebun lain dari kebun ini?”Soalnya. Tangan mencapai buah durian yang telah dipungut.

“Ha’ah. Ada satu lagi tapi kebun tu kecil sikit. Pokok durian pun tak banyak sangat.” Syaf mengangguk perlahan. Tidak menyangka yang keluarga Firash mempunyai banyak kebun durian. Memang tak termakan lah jawabnya kalau duduk sini.

Terpandangkan buah durian yang tidak jauh dari situ, Syaf mula melajukan langkah. Agak teruja dalam sesi pungut memungut durian itu. Tanpa sedar ada sesuatu yang melekat di kakinya yang berselipar itu. Dia memandang ke bawah apabila terasa kulit kakinya itu terasa sedikit geli. Terbuntang matanya apabila melihat dua ekor haiwan kecil yang melekap erat di situ.

“Aaaaa!!” Jerit Syaf kuat. Haqimy serta Imah yang sedang memungut durian tidak jauh dari situ cepat-cepat menghalakan pandangan ke arah Syaf yang sudah terlompat-lompat di situ. Cepat-cepat Haqimy pergi mendapatkan gadis itu yang sudah tidak keruan lagaknya.

“Syaf, kenapa ni?” Soal Haqimy prihatin. Syaf yang hampir-hampir mengalirkan air mata itu cepat-cepat memeluk tubuh Haqimy erat. Terkedu Haqimy di situ apabila terasa tubuhnya dipeluk kuat. Berdegup keras jantungnya bila tubuhnya itu dipeluk.

Imah pula tergesa-gesa berlari ke arah Syaf yang sedang menjerit sakan itu. Terpandangkan abangnya yang sedang dipeluk oleh Syaf membuatkan dahinya berkerut. Kenapa pulak ni?

Pandangannya jatuh pada kaki Syaf yang kadang-kadang seperti menghentak-hentak itu. Pacat! Ingatkan apalah tadi!


FIRASH MEMARKIRKAN motor EX-5 itu di sebelah skuter Imah yang berada di tepi semak. Seketika dia menjeling sekilas ke arah motor milik Haqimy. Dia mendengus kasar dan berjalan laju masuk ke kebun.

Suasana kebun yang sedikit sunyi membuatkan dirinya sedikit hairan. Kenapa tak nampak pun dengan mereka bertiga? Mungkin mereka dah masuk ke tengah kebun sedikit kut? Firash menenteramkan hatinya.

Baru saja beberapa tapak melangkah, dia terjumpa dengan dua longgokan durian yang telah dikumpulkan di satu tempat. Banyak juga yang luruh kalinya, detik hatinya sepintas lalu.

Tiba-tiba kedengaran bunyi jeritan seseorang. Firash yang sedikit terkejut tu laju saja berlari-lari anak menuju ke arah suara yang menjerit tadi. Dia mendapati sesusuk tubuh sedang memeluk seseorang dan hatinya tiba-tiba terasa berderau.

“Kak Syaf, Imah dah buang pun pacat tu. Tengok dah tak ada dah.” Tutur Imah apabila melihat Syaf yang sudah mengalirkan air mata. Tangannya masih memeluk erat tubuh Haqimi tanpa dia sedar.

“Syaf, dahlah tu.” Pujuk Haqimy. Dia sedikit teragak-agak untuk menegur Syaf yang sedang memeluk tubuhnya. Terasa hangat pelukan gadis itu di tubuhnya namun dibuang jauh-jauh perasaan indah itu. Dia tahu yang Syaf sedang ketakutan. Bukan dia tak nampak Syaf menjerit kuat apabila dua ekor pacat itu melekat di kakinya. Terasa tubuh gadis itu sedikit menggigil dalam pelukannya.

“Ehem.” Firash berdeham apabila merasakan terlalu lama dia menjadi penonton setia drama dua babak itu di hadapannya. Hatinya menggelegak apabila melihat adegan sebabak itu terpamer di depan matanya. Syaf yang masih memejamkan mata itu laju saja mencelikkan mata apabila terdengar bunyi suara yang dikenali. Jantungnya yang sedang berdegup kencang itu terasa seakan berhenti berfungsi apabila wajah tegang Firash menyapu halaman matanya. Serentak itu tangannya yang memeluk tubuh Haqimi dilepaskan.

“Abang Firash.” Sapa Imah perlahan. Bibirnya menyimpulkan senyum tanpa perisa. Agak sedikit terkejut dengan kehadiran Firash yang tiba-tiba saja di sini. Manakala Haqimy pula cuba memperlihatkan wajah selamba.

“Kenapa ni?” Soal Firash dengan nada ingin tahu. Matanya masih tak lepas memandang wajah Syaf yang sedang mengesat air mata dengan hujung lengan bajunya.

“Kena gigit pacat.” Haqimy menjawab. Dia mengerling seketika pada Syaf. Suasana yang ceria tadi telah bertukar keadaan. Menjadi tegang.



p/ s : ade satu scene lg lepas teaser ni...bab akan datang maybe pendek je tp myb akan post dua bab nnt kt p2u tuk mgu depan :D ~ klik sini tuk bace part 1~

5 comments:

Nurul Nasuha said...

ahaha.. Suha pon takot gak ngan pacat.. stiap kali kena msti tjerit2 smpai ade org tlg buangkn.. eee mmg geli habes!

Hajar said...

mesti firash jealous abes tuh sebab free je haqimy kena peluk dengan syaf. hehe.

Hayisa Neerza said...

BEST BEST NYE BILA FIRASH JELES AHAHA :)

syahirah said...

warggghhhh pacat !!
eh eh firash jeles laa

SarahAzhar said...

lepas nie tok wan pulak take scene..